Sider

onsdag den 1. februar 2012

Oldies - Daisy Outline Pattern + en video

Idag starter vi NYT TEMA på bloggen!  
Oldies but Goodies med input fra nogle af jer bloglæsere.  Se mere om det her!

Jeg får lov at lægge ud med et kort hvor jeg har brugt Daisy Outline Pattern - et Hero Arts baggrundsstempel fra sidste års 2011 katalog. Heidi ønskede at se noget inspiration med dette stempel og jeg må indrømme at det faktisk også var lidt gemt væk hos mig selv - men jeg er glad for at få lejlighed til at tage det frem igen og har fået lavet hele 3 kort,  som jeg regner med at vise i løbet af denne uge.  På kortet her har jeg stemplet en kraft baggrund med hvid memories dye ink - nok en af mine favorit kombinationer.  Med samme stempel har jeg på det tværgående panel midt på kortet, skabt noget jeg vil kalde "chalkboard stamping"  - et udtryk der ligner kridt på en tavle.

Det er ret sjældent at jeg bruger sort på et kort - men jeg synes at det fungerer ok her,  hvor jeg har masse af feminine elementer i form af hjertet, sløjfen og kortet som er Hero Hues papir, der er vendt "insideout" (den farvede side indvending).


Jeg har sværtet et stykke bazill papir med sort distress inks (du kan også bruge memories dye ink eller chalk ink) - derefter stemplet med distress stains "picket fence" (mistet med lidt vand) og tørret med heatgun imellem de 2 steps.  Se mere på videoen nedenfor.


Fik af en eller anden grund ikke uploadet den i HD - men mon ikke det går ;))



Og her er et billede af de 2 tags som jeg lavede på videoen - ret cool effekt, som jeg opdagede ved et tilfælde!

Anette er tilbage på i morgen med inspiration til 4 Fun Flowers (1/2 pris i webshoppen!)


5 kommentarer:

HenrietteH sagde ...

Super cool fræk effekt...

tak for tippet...

knus...

HH

Grete sagde ...

Ohh... hvor er det dejligt at få de små video indlæg, dejlig inspiration.
Super sødt kort.
Glæder mig til at følge bloggen i denne måned.

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Super lækkert og tak for videoen... spændende hvad mere der kommer:-)

Linda W. (ScrappinBari) sagde ...

Gorgeous effect with the Distress Stains, Pia! I loved your video too, even though I didn't understand a word of it! So fun to hear your voice.

Nicky Hsu sagde ...

Pia this is a such fun technique. Thanks for making a video. You totally get me into it. Very beautiful card.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails