Sider

mandag den 12. oktober 2009

Græskar

Jeg elsker denne årstid hvor det er tid til at skære græskar ud og pynte op med efterårs ting.

Jeg er også vild med Halloween - ikke så meget at klæde sig ud - men mere at pynte op med de skønne farver og mon ikke også et par Halloween pynte ting fandt sig vej til min kuffert i USA :-)

Her er et lille projekt som jeg startede før jeg tog til USA. Nogle simple græskar pynt til en grøn gren eller en hasselgren (sådan een havde jeg en gang - men den er blevet væk.... Jan??)

Jeg har stemplet Pumpkin stemplet på noget Bo Bunny papir - en gang på forsiden og en gang på bagsiden. Dernæste klippet ud og sat 3-4 3d puder på - en glue dot foroven til at fæsne snor og den lille ståltråd med og til sidst har jeg samlet de 2 græskar. På den måde ser pyntet pænt ud både på for- og bagside.

Man kunne sagtens forstille sig at lave det samme med sine jule stempler eller måske de søde æbler.

Materialer: Hero Arts Traditional Pumpkin, Hero Arts Tall Pumpkin, 3d puder, ståltråd, Glue dots, Bo Bunny Burnt Orange dot, Bo Bunny Gingerbread dot.

Ved at lave nogle stykker og lægge dem på det matchende stykke silkepapir - har man en sød værtindegave til et visit her i efteråret.


Jeg har hængt mine på nogle kristtjørne grene - men jeg skal altså ud og se om jeg ikke kan finde en hasselgren igen...

Jeg mangler stadig at kigge mine billeder igennem fra USA og lover at der snart kommer billeder fra Martha Stewart showet og en lille reportage og ikke mindst et link (showet er ikke på nettet endnu).

5 kommentarer:

Hellemor sagde ...

Nøøj, Pia hvor er de græskar cute. Hvilken super ide.Dejligt med noget nyt pynt til troldegrenen. Den ide må vist liftes med juleting.

Glæder mig til at høre om din/jeres oplevelse til Marthe Stewart showet.

Grete sagde ...

Rigtig sød idé med de græskar, de er da bare så søde.

Helle Sahl sagde ...

Ih, det ser skønt ud. Elsker også græskar Virkleig hyggelig pynt.

Sidste år sagde jeg til mig selv at jeg ville have rigtigt græskar værktøj i år, men nu er jeg bange for jeg ikke når det. Græskarene er købt og pynter da også uden de er skåret i endnu.

Sanne sagde ...

sød idé Pia.....jeg glæder mig til at komme over til lidt Halloween stemning sidste weekend i oktober ;)
Knus Sanne

Charlotte Ravn sagde ...

Velkommen hjem :) Sikke nogle søde græskar! Du kan da bare komme en tur herned til Lunderskov, hvis du magler en troldegren ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails