Sider

mandag den 8. juni 2009

Watermist & Ranger distress inks

Mine ranger distress inks har for nyligt fundet nyt liv. Een af de teknikker som jeg synes er rigtig sjove er at stemple med ranger distress inks efter at have forstøvet med vand. Det får farverne til at blende på en fed måde og giver et anderledes stemplet udtryk end normalt.

Bedste effekt fåes når man bruger sugende papir eller akvarel papir.

Her er en lynguide til hvordan man opnår denne fed effekt .... bare ved brug af vand. Klik evt. på billedet for at se en større udgave.

  1. Find de farver som du vil bruge - vand får dem som nævnt til at blende sammen (se især det sidste hvor jeg har brugt 3 farver).
  2. Stempel med den lyse farve først.
  3. Stempel herefter med mørkere farver.
  4. Jeg har i mit eksempel nedenfor valgt en walnut stain som jeg bare holder skå og dermed sværter spidserne.
  5. Når du er tilfreds med farvelægningen så tager du en vandforstøver (du kan godt bruge en almindelig forstøver - men hold den væk fra dit bord. Jeg bruger her en lille watermist fra Hero Arts.
  6. Stempel derefter på papiret.
  7. Alt afhængig af hvor meget vand du har sprøjtet på og hvor sugende dit papir er - vil det nok være vådt -så jeg vil anbefale at du lader det ligge lidt og tørre...
  8. ...eller som jeg har gjort her: tørret det med min heatgun.
  9. Det færdige kort.

Her er det færdige kort i en lidt større udgave. Som du kan se kan man se strukturen i papiret - jeg har brugt noget brevpapir (genbrug) som er i en kraftig sugende kvalitet.
Kanterne på Three Ferns er svagt brunlige og farvene flyder fint sammen.


Materialer: Hero Arts Three Ferns, Hero Arts Mix & Match, Silkebånd fra Creative Impressions, Ranger Peeled Paint, Ranger Walnut Stain, hvidt karton, grønt karton, 3d puder.


Her er et andet eksempel, hvor jeg rigtigt har leget med farverne. En rigtig sjov teknik - som kan bruges til mange stempler - måske bortset fra figurer osv.. :-)

Materialer: Hero Arts Bold Flourish, Hero Arts Thoughtful Messages, Hero Arts perler, Silkebånd fra Creative Impressions, tørret blomsteraks (fra en slags elefantgræs), Ranger Tea Dye, Ranger Walnut Stain, Ranger Broken China, hvidt karton, brunt karton, 3d puder.

6 kommentarer:

Stamping Cafe sagde ...

Gorgeous card, Pia!! Love those distress ink!

Betina Olesen sagde ...

Hi hi hi..... ja, det er godt at det er tilladt at ændre mening ;-)
Men ja, det ser skide godt ud, med det flerfarvede look... flotte kort...

knuz Betina

Thanni sagde ...

Hold op - det ser godt ud med den effekt!! :)...det må nok prøves ;)

Sanne sagde ...

Det er et super flot resultat! Perfekt til lige netop Hero Arts Three Ferns
Knus Sanne

Donna sagde ...

Wauu!! super effekt, det ser rigtig godt ud :)

Helle Sahl sagde ...

Ser super ud. Jeg er vild med dine kort.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails