Sider

mandag den 4. maj 2009

Har du også en stor bunke papirrester?...

... så er vi i samme båd. Jeg har altid en kasse stående med rester som jeg gennemgår når jeg skal lave et kort. Jeg er vild med at lave kort ud af disse papir rester. Det er en rigtig god følelse - det er jo nærmest et gratis kort :-)

Her er en process fra start til slut...

Først min papir bunke. Her gemmer jeg alt - stort som småt - også det som jeg har stemplet på og ikke lige synes at jeg vil bruge. Det kan jo være at man kan bruge det senere....


Jeg fandt noget kraft papir (natur) som jeg havde fejlstemplet på, noget core'dinations papir,
som jeg også havde stemplet på (se i siden).
Og så det indvendige af rammen fra kortet igår...
Det blå papir kørte jeg igennem cuttlebuggen (en utrolig anvendelig maskine, der kan alt fra prægning til at skære former) med en swiss dot embossing folder (en af mine favoritter).

Core'dinations papiret er så fantastisk at det kan slibes med sandpapir og den "indvendige" farve kan ses. Noget jeg ynder at gøre tit - især med disse prikker. Fed effekt, synes jeg!

Lidt pynt skal der til så jeg fandt et par blomster som jeg har stemplet med prikker og distressed lidt i kanterne....


Jeg synes at et kort uden en tekst kan være lidt bart - så her har jeg grebet "friends" stemplet fra Hero Arts "Sending Happy Thoughts" clear sættet. Det er stemplet på core'dinations papiret - og tja - jeg gik da vist lidt amok med det sandpapir i kanterne... :-)

Lidt lækkert bånd fra Creative Impressions og en knap i passende farve...

Her er det færdige resultat - et kort lavet af rester (næsten bortset fra pynt)

Materialer: Kraft papir, Bo Bunny papir, Cosmo Cricket papir, Core'dinations papir, Creative Impressions Silkebånd, knap, blomster, Hero Arts clearstamp "Sending Happy Thoughts".

2 kommentarer:

fie & Co sagde ...

Rigtig god ide, men pu ha... Jeg ville blive væk i mine rester, hvis jeg hældte dem ud. Tror ikke engang de kan være på mit bord. Jeg prøver virkelig og bruge af det, men jeg er helt syg hver gang der kommer nyt papir så det er svært:0)

Ellers et super dejligt reste kort du har lavet;0)

Sanne sagde ...

God idé med genbrug. Der kan komme mange fine ting ud af selv de mindste rester.
Lækkert kort Pia!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails