Sider

tirsdag den 19. maj 2009

Få mere ud af dine stempler

I lørdags var jeg til et dejligt arrangement hos Aalborg Scrapbooking Klub. På programmet var små indlæg fra medlemmer af klubben og ellers hygge. Jeg havde også et lille indlæg omkring brug af stempler til at lave pynt til layouts og kort.

Aalborg Scrapbooking Klub er en dejlig forening med utrolig søde medlemmer der forstår at hygge og skabe en god stemning. Kig forbi deres blog: http://aalborgscrapbooking.blogspot.com/.

Jeg viste bl.a. hvordan man med et enkelt stempel fra et sæt kan lave mange variationer som passer til layoutets farver og stil. Et af sættene som jeg tog udgangspunkt i, var dette fra Hero Arts - Artistic Borders:Den skønne blomst i øverste højre hjørne er virkelig god som pynt på et layout. Den kan stemples på mørk baggrund, farvelægges, embosses, stemples på mønstret papir. Alle metoder som giver forskellige udtryk...

Jeg har brugt den på dette layout, hvor jeg har kombineret blomsterne med et baggrundsstempel med nogle af de samme blomster. Dette baggrundstempel hedder "Outline Flowers" - også en god måde at få mere ud af dine stempler på - ved at stemple og klippe ud af et baggrundsstempel!

Her et nærbillede af blomsten som jeg har stemplet på core'cordinations papir med en embossing stempelpude og derefter heat embossed med hvidt pulver.

Baggrunden er stemplet med outline flowers stemplet med colorbox chestnut roan stempelsværte - enkelte af blomstermidten har jeg fremhævet med en hvid marker.

Materialer til layoutet: Brunt karton, kraft papir, Hero Arts Outline flowers, Hero Arts Artistic Borders, Silkebånd soft pink, hvidt embossing pulver, core'dinations papir, chestnut roan sværte, memories dye ink hvid, hvid marker, mønsterpapir fra Making Memories.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fin blogg du har laget til Kreative Fornemmelser, Pia!! Hilsen Anette :o)

Thanni sagde ...

Uha jeg har kig på det clearstamp-sæt, selvom jeg jo købte baggrundsstemplet...såå måske ryger det i kurven på et tidspunkt ;D
Godt du har fået din lilla mappe - jeg ville ikke undvære mine, der kan være MEGET papir i (ikke fordi jeg jo HAR ret meget *G*)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails