Sider

torsdag den 29. september 2011

Embossing og maling

På nest siste dag i september har jeg valgt å fokusere på embossing. Det er en av teknikkene jeg tyr til aller mest, og det kan varieres nesten i det uendelige!
Bakgrunnen Alphabet Pattern er embosset med blankt pulver på hvitt akvarellpapir, og Distress Inks Pumice Stone og Vintage Photo er påført med Ranger Ink Blending Tool:

Blomsten, Ruffled Flower, er embosset på samme måte, med samme type papir, men istedenfor å farvelegge med Distress Inks (som jeg gjør veldig mye!), har jeg malt med Memento Markers:

Jeg har brukt fargene Lavendel, Danube Blue og Cantaloupe på denne blomsten. Skrible med tusjen på en akrylblokk eller annet lignende underlag, og spray på med litt vann, så er det bare å ta penselen og hente opp farge fra akrylblokken, og male i vei! Det kan være lurt å spraye litt vann på blomsten før du starter å male også, så flyter fargene litt mer utover, som akvarellmaling. For å litt glans i malingen valgte jeg å blande med litt White Opal Liquid Pearls.
Blomsten er pyntet med gule perler og bånd. Teksten er egenprodusert, med Sally's ABC fra Lawn Fawn.

Ha en kreativ torsdag!

Anette

1 kommentar:

Hilde M. Stafseth sagde ...

Enda en nydelig blomst! Veldig morsom detalj at du har laget "blad" av grønne bånd! Kjempefint kort, Anette!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails