Sider

torsdag den 31. marts 2011

One Layer

I dag vil jeg gjerne vise en teknikk jeg synes er utrolig spennende, nemlig One Layer, eller kort som består KUN av 1 lag med papir. Med maskering, og forskjellige typer blekk kan man lage flotte effekter, og skape en illusjon om flere lag.


Stempler: CL509 Luscious Frames (blomsten finnes også i settet CG303 Luscious Bold Flowers
Ink: StazOn Jet Black, Versamark, Distress Inks Wild Honey, Worn Lipstick og Barn Door

Til denne type kort liker jeg å bruke akvarellpapir, siden det er stødig og godt. Husk at her har vi ikke mange lag med forskjellige paneler som hjelper å gjøre kortet stødig.
Først stemplet jeg teksten med StazOn, deretter blomsten fra settet CL509 Luscious Frames med Versamark, som embosses med blankt pulver. Deretter maskeres rammen rundt med Post-It lapper, og Distress Inks Wild Honey, Worn Lipstick og Barn Door legges på med Ink Blending Tool. Post-It lappene fjernes, og - VOILA! Du har kreert et kort som består av 1 lag papir, men som ser ut flere! 

Jeg håper dette har inspirert deg til å prøve ulike teknikker til å lage dybde i motivet, her er det nesten bare fantasien som setter grenser!


Anette :o)



5 kommentarer:

Sanne sagde ...

Utrolig smukt Anette ;)

Hellemor sagde ...

Ej, hvor det det en utroligt flot baggrund og sikke skarpe kanter du har lavet med distress ink. Lækkert kort, Anette.

Lin sagde ...

LOVE this, Anette! That's the perfect flower for your card, and I love the colors!!

Karina Beck sagde ...

Hvor er det nogle flotte farver og smukt design!!

Marie sagde ...

Kjempelekkert, Anette!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails