Sider

torsdag den 16. juni 2011

Sykkel

Sykkel som motiv til herre-kort synes jeg er supert, og Cruising Through Life fra Lawn Fawn inneholder et veldig fint sykkel-motiv. Det eneste "problemet" er at denne sykkelen ikke er særlig maskulin - med kurv på styret. Så jeg fikk ideen til å gjøre dette til et "du og jeg"-motiv ved å bruke maskering:
Først stemplet jeg sykkelen på glatt, hvit kartong, og også på en Post-it lapp. Motivet ble klippet ut av Post-it lappen for å brukes som maske. Ta sverte på stempelet en gang til, og legg en liten Post-it lapp over kurven på selve stempelet, og stemple slik at syklene henger sammen. Bruk en svart tusj-penn til å fylle ut overgangen mellom de to motivene så det til slutt blir en tandem-sykkel. Blomst og vimpel er fra det samme stempel settet, mix og match!

Jeg håper dette ga inspirasjon til å prøve maskering, ha en fin torsdag!

Materialer:
Papir: Hero Hues Papir Snow, turkis Bazill Bling
Annet: Copics, fargeblyanter, Glossy Accent

Anette

2 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hvor er det en god ide at lave en tandem cykkel! Flot.

Hilde M. Stafseth sagde ...

Supercute!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails